3 simpele stappen om meer bezoekers naar je website te krijgen
Als een gym eigenaar of een personal trainer, verwacht je niet dat je je druk hoef te maken over het aantal website bezoekers wat je aantrekt. Maar je hebt een fitness website gemaakt en nu ontdek je dat hoe meer bezoekers je krijgt hoe groter de kans op leads natuurlijk zullen gaan worden. Voor online en offline training. Er is natuurlijk altijd een maar, want de competitie voor het aantrekken van die bezoekers is natuurlijk heel groot aangezien je niet de enige bent.
Met behulp van deze 3 tips zijn wij er zeker van overtuigd dat er meer bezoekers naar je website gaan komen.
Stap 1: Marktonderzoek
Voor dat we gaan denken aan meer websitebezoekers, moeten we een aantal dingen gaan controleren en kijken of het ook waard is voor jou als ondernemer of trainer te investeren hierin. Daarom is een goed marktonderzoek niet alleen goed om te weten waaraan je je geld moet investeren, maar ook om te leren begrijpen waarom je dat dan misschien zou moeten doen.
Het volgende kan in dit Marktonderzoek terecht komen:
- Hoe is jouw website vergeleken met concurrenten?
- Hoe staat je website geranked in Google met top zoekwoorden?
- Hoe goed doet de content die je plaatst het?
- Hoe bevorder je het algemene websitebezoek en conversie?
Met de informatie van je marktonderzoek, kan je realistische en smart doelstellingen maken waar je nu bent en waar je naartoe wilt gaan werken.
Als je website niet helemaal op orde is, is daar natuurlijk al een manier op in te spelen op meer klanten. Als je veel bezoekers naar een ongeorganiseerde website stuurt, zal dat niet tot veel conversie leiden. Dan zul je dus ook niet veel kunnen verdienen op de investeringen die je zojuist hebt gemaakt.
Soms heeft je huidige content een boost of een doel nodig. Content kan ontzettend goed zijn maar als het een aantal simpele call to action mist. Bijvoorbeeld een vraag om de content te downloaden en daar vervolgens een actie aan te hangen, of het downloaden van een door jou gemaakt e-book?
Natuurlijk zijn er ook een aantal kleine overwinningen te halen om snel meer bezoekers te krijgen. Aantal SEO optimalisaties voor bijvoorbeeld een blog of het plaatsen van een video om al een populaire pagina te promoten.
Een marktonderzoek geeft je een kans en inzicht om met nieuwe ideeën, strategieën en de vergelijkingen met je concurrenten. Een duidelijk inzicht op wat voor jou het grootste en beste effect zal hebben.
Stap 2: Content creëren
Tegenwoordig hebben potentiële klanten hogere eisen als ze met iemand in zee willen gaan. Want er is natuurlijk meer keus. Succesvolle bedrijven weten dit, en werken hard om hun content voor de potentiële klanten zo te maken dat ze de gehele Customer Journey interesse blijven tonen. Met de uiteindelijk call to action natuurlijk.
Een blog toevoegen aan je website is natuurlijk een van de makkelijkere manieren om gratis content te creëren voor potentiële klanten. Zo krijgen die potentiële klanten een kijkje in de keuken van wat jij te bieden hebt. Dit motiveert de potentiële klant om een mentale link te leggen dus hun wensen en jouw bedrijf, wat je natuurlijk een indirecte voorsprong geeft op je concurrent
- Maak een contentkalender. Meestal is 1x per week wel genoeg, dit geeft je bezoekers een soort van routine. En als je kan analyseren dat er een specifieke groei zit in het verkeer wat je tegenkomt op een specifieke dag dan weet je dat het werkt.
- Creëer in het oog springen blog titels dat direct je potentiële klant zijn aandacht trekt.
- Focus op blog posts van ongeveer 1000 woorden. Dit geeft niet alleen een voorsprong met Search Engine Optimalization (SEO) en Google ranking, maar het geeft je een duidelijk en eerlijk inzicht.
- Schrijf met eerlijkheid en persoonlijkheid om ‘relaties’ op te bouwen met nieuwe en bestaande klanten.
- Begrijp keywords en gebruik ze om je Search Engine Optimalization (SEO) ranking te boosten.
- Voeg foto’s en visuele content toe om je punt over te laten kom. Dit is uitermate succesvol bij beginnende sporters die enthousiast zijn over het hele gebeuren maar er nog niet genoeg know-how over heeft.
- Richt op een interactieve ervaring. Reageren op comments, het delen van bepaalde berichten en of content en gewoon algemeen gebruik kan je website al een hele boost geven.
Probeer niet te vergeten dat de blog er eigenlijk is om reclame te maken voor nieuwe business, dus wees niet bang om teveel gratis weg te geven. Mensen zijn nou eenmaal bereid om te betalen of niet. Het ultieme doel is natuurlijk herkend worden en leads genereren.
Stap 3: Je content naar de klant brengen
Het maken van content is het makkelijke deel. Luisteren naar wat je klanten en potentiële klanten te zeggen hebben en daarop je content maken om hun problemen op te lossen. Het moeilijke gedeelte zit het hem in het brengen van de content naar de klant of potentiële klant.
Social Media platformen waaronder Facebook, Twitter en Instagram worden gebruikt door miljoenen mensen iedere dag. Met name Facebook is daarom een heel geschikt kandidaat om je content op te plaatsen.
- Maak een Social Media schema dat je content regelmatig promoot. Als je bijvoorbeeld 7 posts hebt, promoot 1 post iedere dag. Je zal er in het huidige algoritme van Facebook niemand mee lastig vallen.
- Gebruik gesponsorde content om specifieke social media gebruikers die in je demografie passen te bereiken. Buiten leeftijd, kan je mensen ook targeten op hun interesse; bijvoorbeeld fitness en gewichtsverlies. Dit is geweldig om leads te generen.