7 tips voor betere, snellere en sterkere Fitness Marketing
Het is mei en we zitten over een maand alweer op de helft van het jaar. In sommige gevallen zitten de nieuwjaars voornemens nog redelijk vers in het geheugen. Dit is voor de Fitness industrie een uitgelegen kans om actie te voeren om meer members te krijgen. Enig idee waarom de gym altijd zo druk is in januari? Natuurlijk door de goede voornemens.
Dus hoe kunnen Fitness ondernemers, coaches, trainers en adviseurs gebruik maken van deze piek tijden? Dat gaan wij in d.m.v. de volgende tips vertellen aan jou, maar voor dat we dit gaan doen laten we eens even stil staan bij wat Fitness Marketing nou eigenlijk inhoud. Er zijn verschillende bedrijven of ondernemers die onder deze categorie vallen:
- Gyms, health clubs, Personal Trainers, Crossfit, bootcamps etc.
- Fitness en voedings applicaties.
- Fitness apparaten/accesoires. (Kleren, horloges etc.)
- Gezond eten en supplementen bedrijven en gebruikers.
Als je onderneming focust op gezondheid en welzijn, in termen van voedsel en fitness, kan je je voordeel uithalen met de tips die wij hier geven.
#1 Het verleiden van potentiële klanten!
Deze tip geld misschien wel voor heel veel branches, maar het is zeer belangrijk in de Fitness industrie. De Fitness industrie is namelijk ontzettend groot. Dus hoe ga jij jezelf onderscheiden van de rest? Je hebt namelijk een speciale manier nodig om je leads te verleiden om lid te worden. We praten natuurlijk niet over een gratis flesje water bij de gym. Denk iets vrijgeviger, denk eerder aan de volgende mogelijkheden:
- Personal Training sessie.
- 1 week gratis lessen.
- Of de eerste maand gratis bij inschrijven van….
Waar je ook mee aan komt, het moet je leads wel verleiden om over te gaan tot actie.
Neem een voorbeeld van deze lokale gym in Amerika, ze bieden ‘open huis’weken aan, dat betekent dat ze eigenlijk gratis lessen aan hun omgeving aanbieden. Dit maakt niet alleen de mensen geïnteresseerd, ik bedoel wie houd er nou niet van gratis dingen, maar het is ook een succesvolle manier om nieuwe leden aan te trekken. Als de leads eenmaal geproefd hebben van de manier hoe jij daar werkt en van de levensstijl. Zullen ze waarschijnlijk sneller geneigd zijn om lid te worden dan ‘blind’ een advertentie te vertrouwen.
#2 Delen van reviews en succesverhalen.
Als ik kijk vanuit mijn persoonlijk perspectief, voor dat ik investeer in een gezondheids of fitness product en/of service moet ik positieve reviews hebben gelezen. Omdat dit soort producten/diensten vaak wat duurder zijn en er misschien nog geen resultaten te zien zijn. Zijn revieuws heel erg waardevol in de Fitness industrie, daarom kan je deze revieuws ook heel goed gebruiken als Marketing tactiek. Waar het eigenlijk op neer komt is als je klanten gelukkig zijn, wat natuurlijk atlijd de graadmeter moet zijn. Waaromz ou je dit dan niet benadrukken bij potentiële klanten? Het zal een grote impact hebben op je lead generatie.