Creatief je gym op de markt zetten.

Creatief je gym op de markt zetten.

Er zijn echt zoveel verschillende manieren om je gym op de markt te zetten, vooral met alle digitale mogelijkheden die je nu tot je beschikking hebt. Wanneer het aankomt op Fitness Marketing zijn er echt veel leuke mogelijkheden van campagnes om te gebruiken.

Het bereiken van je ideale doelgroep is nog nooit zo makkelijk geweest, maar je moet natuurlijk wel weten wat je je doelgroep moet voorschotelen om hun interesse te wekken. Het is hetzelfde als een trainingsschema volgen, er moeten een duidelijk doel zijn. Ben je bijvoorbeeld opzoek naar het verhogen van je leden aantal, bekender worden, het voor je huidige klantenkring aantrekkelijker maken?

Een doel hebben zorgt er ook voor dat je je focus kan blijven houden. Het is niet zo moeilijk om voor je doelgroep te komen maar om hun aandacht te trekken, daar ligt de moeilijkheidsgraad. Je moet er zeker van zijn dat wat jij hun aanbiedt voor hun ook daadwerkelijk interessant is.

Dus hoe ga jij je doelgroep weten te boeien? Biedt je ze een kortingscode aan, lok je ze met een giveway. Wat triggert jouw doelgroep om voor jou te kiezen?

Het begrijpen van je doelgroep is iets wat jouw gym uniek kunt maken ten opzichte van de concurrent. Als je eenmaal de juiste doelgroep hebt gevonden en je social media platform naar keuze, is het volgende struikelblok het idee. Hoe ga je je gym plaatsen in de markt? Wat ga je doen om die actie uit te voeren? Promotie, aanbieden een blog post?

Hier een aantal digitale Fitness Marketing ideën die je misschien wel kunnen helpen.

 

Facebookpromotie: Afvallen voor de zomer.

Een Facebookpromotie afvallen voor de zomer is ideaal voor mensen die er goed uit willen zien in de zomer, wie wilt dat nou niet? Als je bijvoorbeeld start op 1 januari, dan is de fitness motivatie namelijk het hoogst en dit eindigt dan op de eerste dag van de zomer. Dit zou dan de ideale tijd zijn, omdat je natuurlijk meer mensen wilt aantrekken voor je gym.

Afvallen voor de zomer kan dan worden samengesteld door een groep met coaches, die dan een speciaal trainingsschema opzetten met de daarbij behorende voedingsschema’s. Het is dan ook belangrijk om duidelijk te maken dat er maar een selectief aantal plaatsen zijn en dat je dus snel moet zijn. Ook het constant updaten van dit programma op de social media kanalen is een must zodat je misschien wel naar 2 groepen kunt gaan in de toekomst.

Plaats dit op de markt als een exclusieve 6 maanden high-intensiteit programma dat anders is dan de normale workouts. Nieuwe leden kunnen zich vervolgens 6 maanden aanmelden voor een speciale prijs en als ze het bevalt wat ze zien en wat ze doen heb je die nieuwe leden ook voor de lange termijn vastgelegd.

Mensen bij elkaar krijgen voor het bereiken van een doel waar ze het meest aan denken bij het nieuwe jaar zal er voor moeten zorgen voor de meeste hoeveelheid aan aanmeldingen.

 

Een speciale aanbieding op de ‘verjaardag’ van de gym

 Op de ‘verjaardag’ van je gym een promotie runnen voor de eerste 20 nieuwe leden die de gym bezoeken. De speciale prijs hangt dan af van je maandelijkse ledenprijs en het soort gym dat je hebt. Als je bijvoorbeeld een personal trainer-studio hebt dan zal het waarschijnlijk meer kosten dan een normale gym.

Evalueer je aanbod en bedenk een uniek aanbod dat mensen naar binnen gaat krijgen. Wanneer de 20 mensen binnenkomen, wees er zeker van dat je ze een rondleiding aanbied en voorstelt aan de coaches/trainers laat ze welkom voelen.

Bedrijventoernooi

 Heb je bijvoorbeeld verschillende bedrijven die bij jou gym lid zijn? Zou je dat willen? Wil je bedrijven meer aantrekken. Een bedrijventoernooi kan dan misschien wel interessant zijn. Het is een manier voor bedrijven om zich soort van op de kaart te zetten, misschien wel te netwerken en het zorgt voor groepsdynamiek binnen het bedrijf.

Zorg ervoor dat lokale bedrijven tegen elkaar kunnen concurreren. Geef het winnend bedrijf een 6 maanden gratis membership, wat producten of een beker.

Ondernemers zijn over het algemeen vrij competitief en het houden van een vriendschappelijke competitie met andere ondernemers zorg ervoor dat ze een doel hebben en dat er meer Sales wordt gegenereerd voor de gym.

De competitie kan met van alles zijn, maar het moet bij je gym aansluiten. Het kan over afvallen gaan, tijd gespendeerd in de gym, krachttraining, training voor een marathon etc.

Als je een competitie organiseert moeten er wel duidelijke regels en afspraken zijn. Zoals het tijdsbestek, wat wel en niet mag, hoeveel er in totaal mee mogen doen.

 

Gratis trainings- dag

 Gebruik je website om een landingspagina te maken waar niet-leden zichzelf kunnen opgeven/aanmelden met Facebook of email om 1 gratis one-to-one- sessie met de personal trainer kunnen krijgen of een groepsles bij te wonen.

Als er gebruik wordt gemaakt van een van de bovengenoemde methodes om aan te melden moet je de informatie klaar hebben staan voor de geïnteresseerden en ze hiervan te voorzien. Ook als ze de actie hebben geclaimd.

Als ze niet meteen geïnteresseerd zijn, is dat natuurlijk geen probleem want aangezien je hun gegevens nu hebt kan je ze in de nabije toekomst van genoeg informatie voorzien.

 

Bied een weekpas aan voor check-ins op Facebook.

Iedereen is vast gelijmd aan zijn of haar telefoon waarom zou je hier geen gebruik van maken. Promoot je aanbod via Facebook en laat het bijvoorbeeld alleen maar zien aan mobiele telefoon. Lok ze met een gratis week van trainingen en wees er zeker van dat ze na deze week zich aanmelden.

Gratis maand pas voor iemand die een Google review plaatst.

 Google reviews zien er alleen niet goed uit wanneer mensen naar jou specifieke gym zoeken. Het overtuigt ook mensen om de stap te zetten naar jouw gym. Als je namelijk niet genoeg en overtuigende Google reviews hebt zullen mensen langer twijfelen over de beslissing om wel of niet lid te worden van je gym. Als iemand dus een Google review plaatst krijgt die een gratis maand pas om weg te geven aan een willekeurig persoon.

Hiermee sla je 3 vliegen in een klap:

  • Je krijgt positieve reviews, wat goed er uit ziet op Google en voor niet leden.
  • Je huidige klant is er blij mee. Als die een pas van een maand kunnen weggeven aan een goede vriend etc. Dan krijgen ze de kans om met iemand te sporten die ze kennen.
  • En het krijg nieuwe mensen in de gym.

Het ergste wat je kan doen wanneer je gratis passen uit deelt is het niet vragen van het ledenpasje, geen aandacht geven aan hun en niet vragen om feedback als ze niet besluiten om lid te worden.

 

Het beantwoorden van vragen

Je hebt altijd vragen die leden continu vragen tijdens lessen of gewoon persoonlijk. Beantwoord deze vragen op je website. Dit kan d.m.v. Blogs en FAQ’s zo is het makkelijk bereikbaar en te lezen voor iedereen.

Dit kan je bijvoorbeeld ook doen met workout oefeningen, door deze oefeningen voor te doen op camera en dit online te gooien.

Of dit kan ook met het maken van speciale maaltijden en hier video’s van online zetten.

Het maken van dit soort content is niet alleen leuk maar hebben de leden echt wat aan.